Jak korzystać z BIP

Wyszukiwarka

W górnej części ekranu, obok  logo BIP dostępna jest tzw. ogólna wyszukiwarka informacji. Przeszukuje ona informacje zamieszczone bezpośrednio na stronach internetowych (htm), a także informacje zamieszczone w załączonych plikach tekstowych, np. txt, rtf, doc, xls, xlt, pdf.

Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje wg następujących kryteriów:

  • ze wszystkimi słowami - wyświetlone zostaną strony, na których dostępne są wszystkie słowa wpisane do wyszukiwarki - w dowolnej kolejności,
  • w tytule i treści strony,
  • na stronach htm (pomijane są pliki tekstowe),
  • we wszystkich działach BIP (w menu podmiotowym i przedmiotowym),
  • opublikowane kiedykolwiek.

Opcje wyszukiwania wyszukiwarki ogólnej można zmienić na stronie wyszukiwania zaawansowanego, poprzez kliknięcie na odnośnik "Wyszukiwanie zaawansowane" umieszczony poniżej wyszukiwarki.
 

Poza wyszukiwarką ogólną w Biuletynie m.st. Warszawy znajdują się także wyszukiwarki szczegółowe dotyczące konkretnych działów BIP (np. wyszukiwarka oświadczeń majątkowych, wyszukiwarka uchwał i zarządzeń, wyszukiwarka dokumentów w dziale "Tok prac uchwałodawczych", wyszukiwarka ogłoszeń o naborze na wolne stanowiska pracy, wyszukiwarka interpelacji i zapytań radnych m.st. Warszawy i rad dzielnic m.st. Warszawy itd.)

Elementy strony

Na każdej stronie BIP znajdują się następujące elementy:

  • panel górny z logo BIP i wyszukiwarką,
  • menu górne oraz menu dolne,
  • menu przedmiotowe oraz menu podmiotowe (w niektórych działach, w których zamieszczone zostały obszerne publikacje, np. zbiorcze tabele, jedno z menu może być ukryte),
  • tytuł strony,
  • ścieżka informująca użytkownika o miejscu, w którym aktualnie przegląda informacje (np. BIP > Menu podmiotowe > Urząd > Biura Urzędu > Gabinet Prezydenta),
  • przycisk "Drukuj",
  • treść strony z odsyłaczami do innych stron,
  • informacje o redaktorach z podziałem na osoby, które daną informacje wprowadziły, aktualizowały, zatwierdziły i publikowały oraz data wykonania każdej z wymienionych wcześniej czynności na konkretnej stronie (informacja o redaktorach nie jest wyświetlana na stronach zbiorczych, tj. takich, które automatycznie generują zawartość korzystając z danych zamieszczonych na innych stronach),
  • licznik odwiedzin konkretnej strony Biuletynu,
  • rejestr zmian dokonanych na stronie.

Możliwe jest wyświetlanie stron Biuletynu w wersji dla osób niedowidzących oraz dla osób korzystających z urządzeń mobilnych. Jeśli dla konkretnej strony dostępna jest wersja specjalna poniżej wyszukiwarki ogólnej pojawiają się ikony:

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń